منـــیــبــــــــــــ

اللهم ارحم من لایرحمه العباد، و اقبل من لایقبله البلاد...

منـــیــبــــــــــــ

اللهم عجل لولیک الفرج
و العافیة و النصر،
و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و شیعته و محبیه،
بحق فاطمة الزهراء....

موسسه بیان معنوی


توصیه ها 30 | وداع با ماه بى رقیب و هجرانی جانکاه

امام خامنه ای(مد ظلّه العالی):

«السلام علیک من شهر لا تنافسه الایام »؛ سلام بر تو اى ماهى که هیچ ماهى با تو مسابقه و رقابت ندارد.

در منافسه وقتى انسان مى دود و مسابقه مى دهد، نفس نفس مى زند تا به مقصد برسد. خداى سبحان هم فرمود براى گرفتن فضائل، منافسه بدهید: «فلیتنافس المتنافسون »؛ شما نفس نفس بزنید تا آن شى ء نفیس و ارزنده را بگیرید. هیچ ماه و ایام و لیالى و لحظاتى با تو منافسه نمى کند و رقابت ندارد. تو پیشگامى و همه یازده ماه سال به دنبال تواند. این چنین نیست که انسان بگوید در ماه مبارک رمضان حرف ها را مى شنوم و بعدا عمل مى کنم. اگر فعلا عمل نشود بعدا هم عمل نمى شود؛ چون زمان هاى دیگر آن قدرت را ندارد که با ماه مبارک رمضان در کسب توفیق انسان رقابت کنند.

«السلام علیک غیر کریه المصاحبة و لا ذمیم الملابسة »؛ سلام بر تو، در این مدتى که مهمان ما بودى یا ما در خدمت شما بودیم، هیچ رنجى ندیدیم. از مصاحبت با شما خسته نشدیم. در خدمت شما بودیم و لذت بردیم، ذم، کراهت و مانند آن از شما مشاهده نکردیم. تو مهمان خوبى براى ما بودى.

«السلام علیک کما وفدت علینا بالبرکات و غسلت عنا دنس الخطیئات».

سلام بر تو اى ماه گرامى مبارک رمضان که برکت آوردى، ما را شستشو کردى و رفتى و بعدا اگر آلوده شدیم به دست خود آلوده شده ایم والا تو ما را تطهیر کردى و رفتى. ما احساس سبکى مى کنیم.

«ثم قد فارقنا عند تمام وقته و انقطاع مدته و وفاء عدده و نحن مودعوه »؛ این ماه بعد از آنکه پایانش فرا رسید، از ما مفارقت و هجرت کرد و ما را تنها گذاشت و ما الان این ماه را وداع مى کنیم....

«وداع من عز فراقه علینا و غمنا»، چه وداعى؟ وداع تشریفاتى؟ نه، وداع با یک دوست عزیزى که مفارقتش براى ما توانفرساست. آنکه اهل معنا بود خیرش در این ماه بیشتر شد; آنکه گرفتار گناه بود گناهش در این ماه کمتر شد. فرمود: ما کسى را وداع مى کنیم که رفتنش براى ما عظیم و سخت است و ما را غمگین کرد؛ این ماهى بود که شب و روزش رحمت بود....

نظرات (۱)

  • بچه مسلمون
  • امیر المومنین(ع) در یکی از اعیاد فطر خطبه ای خوانده اند و در آن مومنان را بشارت و مبطلان را بیم داده اند:
    ای مردم! این روز شما روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و ناامید می گردند و این شباهتی زیاد به روز قیامت دارد. پس با خروج از منازل و رهسپاری ب سوی جایگاه نماز عید خروجتان از قبر و رفتن تان را به سوی پروردگار به یاد آورید، و با ایستادن در جایگاه نماز، ایستادن در برابر پروردگارتان را یاد کنید، و با بازگشت به سوی منازل خود، بازگشت تان به سوی منازل تان در بهشت برین را متذکر شوید. 
    ای بندگان خدا! کمترین چیزی که به زنان و مردان روزه دار داده میشود، این است که فرشته ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا میدهد و می گوید: هان! بشارتتان باد، ای بندگان خدا که گناهان گذشته اتان آمرزیده شد! پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید؟
    (میزان الحکمه، ج 7 ،ص 131-132)
    ..................................................................
    فرا رسیدن عید فطر رو پیشاپیش بهتون تبریک میگم.
    نماز و روزه هاتون مقبول درگاه حق
    یا زهرا(س)
    پاسخ:
    سلام علیکم.
    ممنونم از این عیدی تون! (:
    عید بر شما هم مبارک!
    یا حق.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">