منـــیــبــــــــــــ

اللهم ارحم من لایرحمه العباد، و اقبل من لایقبله البلاد...

منـــیــبــــــــــــ

اللهم عجل لولیک الفرج
و العافیة و النصر،
و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و شیعته و محبیه،
بحق فاطمة الزهراء....

موسسه بیان معنوی


روش اسلام برای بهتر شناخته شدن زن

حجاب، از مهمترین و حساس ترین ارزش های کشور ماست، که سال هاست مورد توجه دشمن قرار گرفته است و بخش عمده ای از تلاش و البته هزینه های خود را صرف از بین بردن این ارزش والای انسانی نموده است و تا پوششی متضاد با جامعه اسلامی را در کشور نهادینه کند.


حجاب، ارزشى است منطبق با طبیعت انسان؛ برهنگى و حرکت به سمت اختلاطِ هرچه بیشتر دو جنس با یکدیگر و افشاء شدن اینها در مقابل یکدیگر، یک حرکت خلاف طبیعى و خلاف خواست انسانى است. شرع مقدّس اسلام هم براى این حدودى را معیّن و مشخّص کرده است. حال چگونه این منطق را در اذهان عمومی روشن کنیم؟

یک دشمن و یک جبهه خصم، جهان اسلام و مسلمین را تهدید مى‌کند

هر زمانى، یک حرکت براى جامعه اسلامى تعیین شده است. یک دشمن و یک جبهه خصم، جهان اسلام و مسلمین را تهدید مى‌کند و وظیفه ما آن است که هدف هایی که دشمن نشانه گرفته است را رصد کنیم و بشناسیم. اگر در شناخت دشمن اشتباه کنیم ،اسلام و مسلمین دچار خسارت مى‌شود و این خسارت ؛خسارتى جبران‌ناپذیر است و به دنبال آن فرصت هاى بزرگ نیز بدون تردید از دست خواهد رفت.

و امروز حجاب، از مهمترین و حساس ترین ارزش های کشور ماست، که متاسفانه سال هاست مورد توجه دشمن قرار گرفته است و بخش عمده ای از تلاش و البته هزینه های خود را  از با فرستادن کانال های جدید ماهواره ای، مدهای نو به نو  و ... صرف از بین بردن این ارزش والای انسانی نموده است و تا پوششی متضاد با جامعه اسلامی را در کشور نهادینه کند.

ما چگونه برخورد کنیم؟

تبلیغات اولین و مهمترین حربه‌اى است که دشمن برای مقابله با حجاب از آن بهره می برد و در راه سست کردن اعتقادات و باورهایی که در مورد حجاب وجود دارد، به کار مى‌بندد، بنابراین اولین راه دفاعی ما هم همین مهم است  که باید درباره بحث حجاب به کار ببندیم .یعنى بنشینیم، واقعاً تحقیق و فکر کنیم و از لحاظ دینى درباره‌ پوشش در خور جامعه اسلامی بحث کنیم  و به بررسی مباحثی که دشمن وارد می شود و آن را دستاویز قرار می دهد،شده  و با منطق و استدلال های قرآنی آن مباحث را به چالش بکشیم و این نیازمند رصد همه روزه تبلیغات و حربه های دشمن است تا بتوانیم با شناخت و تدبیر ، مباحث سؤال برانگیز را مورد پردازش قرار دهیم  و در نهایت در محیط مدرسه، دانشگاه، در نشریات با استدلال و با منطق مباحث و چالش هایی را که دشمن درباره حجاب ایجاد نموده است را به بحث بگذاریم و به مدد تبادل اطلاعات و پاسخ های مستدل و منطقی، اذهان و افکار را با این مسائل درگیر کنیم. در حقیقت بهترین راه تأمین حجاب، هم همین است که با منطق برخورد شود و در ذهن افراد، استدلال صحیح را در مورد رعایت حجاب راسخ کنیم.

یک نمونه استدلال قرآنی

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا. (قرآن کریم-احزاب-59)

اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیکتر است و خدا آمرزنده مهربان است.

بر اساس این آیه از  قرآن کریم، فلسفه پوشش نه به خاطر مردان بلکه به خاطر بهتر شناخته تر شدن زن است و برای این است که آنان از تعرض هوسرانان آزار نبینند. در واقع نوع لباس مردم در جامعه،  می تواند معرف شخصیت، مکتب و هدف آنها باشد.

دین مبین اسلام حضور انسانی زن را در جامعه تبلیغ می کند نه حضور جنسیتی او را

و مهتر از همه اینکه اگر اسلام مخالف حضور اجتماعی  زن بود، هرگز حجاب را بر زنان واجب نمی نمود بنابراین حجاب یعنی اجازه حضور زن در اجتماع؛ یعنی اینکه دین مبین اسلام حضور انسانی زن را در جامعه تبلیغ می کند نه حضور جنسیتی او را.  چرا که آنچه که امروز دنیای غرب، در اثر حضور ابزاری زن در تبلیغات خود بدست آورده آن است که شاهد فروپاشی بنیان های خانواده، فساد و فحشاء، خودکشی و فرار از خانه  و بی مهری زن به مرد و مرد به زن باشد که باعث بالا رفتن آمار طلاق و فروپاشی خانواده ها و بی سرپرست شدن  فرزندان می شود. امروز بر اساس نظریه روانشناسان و متفکران غربی منشاء تمام این ناهنجاری های اجتماعی عدم وجود عفاف و حجاب در میان افراد جامعه است. زیرا در اثر حضور جنسیتی زن در جامعه، اول از همه نجابت و پاکدامنی زن مورد تعرض قرار می گیرد و به دنبال آن مردان نیز به راحتی و بدون هیچ محدودیت و ممنوعیتی به نیازهای خود پاسخ می دهند، بدین ترتیب بیش از همه شخصیت زن است که پایمال می شود و در چنین جامعه ای دیگر افراد، نمی توانند به یکدیگر اعتماد کنند زیرا دیوار حیا فروریخته است. پس اسلام با ایجاد حیا در قالب پوشش زن و نگاه مرد، به شخصیت، انسانیت و هویت زن احترام می گذارد تا بدین ترتیب افراد جامعه هم به این احسن الخالقین با کمال احترام بنگرند و بنابر تدین، توانایی، سواد علمی و اعتقادی او را در جامعه مورد توجه قرار دهند نه به عنوان ابزاری برای تبلیغات.

اعلاء درجه دشمن‌شناسى و تکلیف‌شناسى در دنیای امروز

نحوه پوشش برخی زنان، دختران و پسران در سطح شهر، دانشگاه‌ها و مراکز به اصطلاح علمی، بوستان‌ها و... شایسته فرهنگ دینی ما نیست. لباس‌های تنگ،‌ مانتوهای کوتاه، شلوارهایی با رنگ‌هایی عجیب و طرح‌هایی غریب و اخیراً ساپُرت‌های چسبان آن هم با قیمتی بسیار نازل که به راحتی در فروشگاه‌ها و مغازه‌های ام‌القرای جهان اسلام عرضه می‌شود و البته ماهواره؛ این رسانه شیطان صفت در میان افراد جامعه چنان جولان می دهد و ابزار تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی را با رنگ و لعابی فریبکارانه چنان به رخ بینندگانش می کشاند که آدم ها یادشان می رود که از خودشان این سؤال مهم را از بپرسند که آیا این زندگی با هویت، شخصیت و دیانت من هیچ سنخیتی دارد؟

 امروز دشمن با هدف قرار دادن بنیان خانواده های ایرانی و تغییر سبک زندگی آنان ، حجاب و عفاف دختران و پسران میهن عزیزمان را نشانه گرفته است. پس امروز ما در دنیاى اسلام، مکلَّفیم که هشیارى و توجّه و دشمن‌شناسى و تکلیف‌شناسى و دین شناسی را به اعلا درجه ممکن، براى امّت اسلام و ملت خودمان ایجاد کنیم.

  • چشم به راه

عفاف

حجاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">