منـــیــبــــــــــــ

اللهم ارحم من لایرحمه العباد، و اقبل من لایقبله البلاد...

منـــیــبــــــــــــ

اللهم عجل لولیک الفرج
و العافیة و النصر،
و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و شیعته و محبیه،
بحق فاطمة الزهراء....

موسسه بیان معنوی


آمدی و بهشت، به آمدنت شاد گشت...

چه مایه دیدگان عطش دیدار او را داشتند!

نشانه ها، همه بود. حالت انتظار هر جا بود.جهان و زمین و زمان گویی احساس بیقراری داشتند. زندگی انگار کسل و دلمرده بود. به زبونی گرفتگان و نیکان، گویا خسته  و بی تاب بودند. هستی، چونان مزرعه ای غبارگرفته و تشنه و گرمازده،شیارهای عطش خویش را سوی آسمان گشوده بود. در تمنای باران رحمت بود، تا جان و طراوتی دوباره یابد.

فساد و ستم حتی به مکه اندر-شهر خدا و مادر شهر های جهان- از بام و در و دیوار فرو می ریخت. چون شب خیمه ی سیاه خویش رابر سر شهر می افراشت، روز هرزگان خوش گذران آغاز می گشت: نوای تند و هوس انگیز دف و عود و نای و همبانه، کوی ها و برزن های مکه ی ابراهیم و اسماعیل را می انباشت، و کوچه های شهر ایمن خدا، به قرق عربده ها و دشنام های زشت و بی پروای مستان نیمه شب در می آمد.

روزهای شهر نیز تفاوت چندانی با شبهای آن نداشت: کوخ ها بود و کاخ ها. از ان مایه ثروت و نعمت مکه -چهارراه، و قلب بازرگانی جزیره عرب- تنها گروهی کوچک برخوردار بودند. دیگران، پنجه در پنجه ی فقر، روزگار سپری می ساختند. چندان که گاه از بیم ناداری و گرسنگی و ننگ، دختران خویش را زنده در گور می کردند.

در این میانه، همچون عبدالمطلب کسی، برای بی چیزان و ستمدیدگان، نعمت و روزنه ای به رهایی بود. وجود چونان او مردی، برای درماندگان و ستم رسیدگان، واپسین پناهگاه بود. کار اما، آشفته تر از آن بود که با تلاش تنهای فردی -هرچند پاک و بزرگ و توانا همچون او- قرار یابد و به سامان رسد. هم از این رو بود که دیدگان خسته و غبارگرفته، به راه، و گوش ها مانده در میانه ی بیم و امید، به آسمان و زمین بود، تا ان دست گیر رهایی بخش، مگر چه هنگام و از کجا بیاید، و آن ندای آسمانی، چه گاه برخیزد؟!

« بیرون از عبدالمطلب و برخی دیگر، که حنیف بودند، و دیگران که بت می پرستیدند و شرک می ورزیدند، تنی چند از مکیان نیز دل به آیین مسیح سپرده بودند. از آنان یکی نیز من بودم.

 هرسال چون روزهای حج فرا می رسید و مردم از  هر دیار سوی مکه و بازارهای موسمی آن روی می کردند، ما نیز به بازار عکاظ می رفتیم تا سخنان کاهنان و راهبانی را که بدانجا می آمدند، بشنویم.

چندی پیش از ان که سال فیل بیاید، روزی، در این بازار، راهبی را دیدم. او بر سکویی فراز شده بود و گروهی پیرامونش گرد آمده بودند.مردی میانه سال و تکیده اندام بود که ریشی تنک و گیسوانی بلند داشت. تازی را به لهجه ی رومیان شام سخن می گفت. در سیما و آهنگ صدایش حالتی بود که مرا سوی خویش کشید.

همچون دیگران به آن حلقه ورود کردم و به سخنان او گوش سپردم. راهب با شوری ویژه می گفت: ای مردم! من هفتاد و دو کتاب خوانده ام که همه از آسمان فرود امده است. در بسیاری از این کتاب ها نشانه های آن پیام آور آخرین، که خواهد آمد، نوشته شده است.

در زبور داوود آمده است: خداوندا، برپادارنده سنت را برانگیزان؛ تا مردم را بیاگاهاند که عیسی -درود بر او- بشر است، و خدا نیست.

به انجیل اندر، آمده است: مسیح، یارانش را گفت: من میروم، و زود باشد تا فارقِلیط، با روح حق به نزد شما آید. او از پیش خود سخن نمی گوید، و تنها آنچه را که بدو وحی می رسد، می کند. فارقلیط بر پیامبری من شهادت می دهد،همچنان که من بر پیامبری او گواهی دادم؛ و عالم را بر گناه سرزنش می کند. او کیش خدا را زنده گرداند، رازها را بر شما بگشاید و پیچیدگی ها را تفسیر کند. من برای شما مثل ها آوردم، و او تفسیر آن ها را می آورد.

از میانه، مردی پرسید: به تورات اندر، چه...؟ در انجا نیز آیا اشاره ای به او شده است؟!

راهب گفت: آری، ای مرد! در سِفر پنجم تورات آمده است: همانا من، از برادران قوم بنی اسرائیل، ایشان را پیام آوری چون تو برانگیزانم؛ و سخن خویش را در دهان او قرار دهم. (و برادران ایشان، فرزندان اسماعیلند.)

در کتاب حیقوق و کتاب دانیال و کتاب اشعیا نیز مانند این سخنان، درباره ی او آمده است.

پرسیدم: ای مرد خدا؛ از نشانه های او، آیا چیزی نوشته اند؟

گفت: آری! او از سرزمین تِهامه (مکه معظمه و زمینی مشهور که بدان متصل است) است. تازیان احمدش نامند. بیرون از آن، وی نام هایی دیگر چون محمد، یاسین و مانند آنها نیز دارد.

او گشاده دیدگان و پیوسته ابروان است. هم، بر میان دو کتفش نشانه ای است همچون خزی که رنگ ان رو به سیاهی دارد.

او، محبوب ترین آفریده ی خدا نزد اوست.

در کتاب دانیال گفته شده که هنگام زادن هیچ پیام آور جز عیسی و احمد، فرونامده اند و نیایند.

شبی که او زاده شود، بهشت را، سر به سر، آذین کنند. آنگاه، آن را ندا دهند: شاد شو و بر خود ببال؛ که سرور و پیشوای دوستان تو، زاده شد.

پس بهشت بخندد، و تا روز رستاخیز، خندان ماند.»


 کتاب آنک آن یتیم نظر کرده،

از محمدرضا سرشار.

نظرات (۷)

  • میهمان ...
  • سلام بر رسول مهربانی ها ...
    روزها تون پر از شادی و خوشی
    پاسخ:
    ممنون.
    (:
    سلام
     عیدتان مبارک...

     

    امام صادق (علیه‌ السلام):


    «بادِرُوا أوْلادََکُم بِالْحَدیثِ قَبْلَ أنْ یَسْبِقَکُمْ إلَیْهِمُ الْمُرْجِئَةُ.»
    «در آموزش حدیث به فرزندانتان شتاب کنید پیش از آنکه مرجئه (منحرفان) زودتر از شما به سراغ آنها بروند.»


    Hasten to teach traditions (of Ahl al-Bayt) to your children before al-Murdji’a (the deviants) corrupt them
    کافی، ج 6، ص۴۷

    پاسخ:
    سلام علیکم.
    بر شما نیز مبارک...
  • کامران ...
  • *هوالعزیز*

    ای محمد ، خورشید رفعت تو بر هر که تافت از تابش او بهره ای یافت!

    چنانکه آدمِ رفیع به جاه و رفعت تو صَفوَت یافت، ادریس به سبب تو مرتبت ریاست یافت ، خلیل به نسب تو مقام خِلّت یافت،موسی به مهر تو عزت مکالمت یافت،عیسی به حاجبی تو تایید و نصرت یافت.

    سپس به مقربان حضرت فرمان آمد که همگی داغِ مِهر محمد بر دل نهید و آتش شوق او در جان زنید و به رسالت و پیغمبری او اقرار دهید، ما او را آخرالزمان به فیض جود در وجود آوردیم و پیشوای جهانیان کردیم و در صدرِ تختِ رسالت نشاندیم؛

    هر که به او ایمان آورد نیک اختر شود و هرکه محبت وی در دل گیرد و در شریعت وی بر استطاعت رود، امروز از عیب پاک و فردا گناهانش بخشوده شود و جای او بهشت و شراب او از حوض کوثر و خلعت او دیدار و رضای خداوند اکبر است.

    ****

    17 ربیع بر شما مبارک
    پاسخ:
    (:
    بر شما نیز، هم...!
    زادروز پیامبر بزرگوار اسلام و امام صادق بر همه ی مسلمانان همایون باد
  • ** معتکف**
  • سلام بزرگوار
    عید بزرگ مسلمین بر شما مبارک
    سالروز ولادت با سعادت خاتم النبیین
    پیامبر خوبی ها و مهربانی ها 
    حضرت محمد صلی علی الله علیه وآله وسلم
    و رئیس مذهب تشیّع
    امام صادق علیه السلام برشما مبارک باد:)
    پاسخ:
    سلام علیکم.
    سپاس...
    بر شما نیز مبارک!
    (:
    سلام
    ممنون که به سیزده سر زدید

    اگر ما در تنیین جایگاه پیامبر رحمت (ص) کوتاهی نکرده بودیم امروز داعش کثیف به نام رسول الله اینقدر جنایت نمی کرد
    پاسخ:
    سلام علیکم.
    (:



    ... چه گویم جز سکوتی تلخ و پر از شرم؟!!....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">